úterý 4. března 2014

Kachní prso na pomerančích

... předně se tentokrát již dopředu kaji za (ne)kvalitu přiložených fotografií.
Tuhle jsem v pátek večer trávila své zatracené mládí doma na gauči a sledovala pana Krause a jeho hosty a doslechla jsem se, že každý správný "foodbloger" vlastní zrcadlovku. Já nejsem foodbloger. Jsem celoživotní dietářka, holka krev a mlíko s nepravidelně kolísajícími sklony k obžérství a alkoholismu. Vlastním obyčejný Lumix, jehož hlavní předností při koupi byla jeho fialová barva. Avšak ostatní "kvality" se pak projevují hlavně v šeru, kde nevyniká ničím. Ani svou barvou. ... a kdo by to byl řek´, prso na pomerančích vznikalo dávno po klekání a světla tudíž mnoho k focení nebylo.
Toliko k úvodu.



Na kachní prso si připravte:
kachní prso (tohle je zvláště překvapující surovina!) - které se dá za dobrou cenu občas pořídit v Lidlu a za mnohem hříšnější cenu, ale téměř vždy, v Intersparu
1 bio pomeranč (a nebo prostě pomeranč, který důkladně okartáčujete a omyjete, noco)
sůl, pepř (obé vlastním v mlýnku a doporučuji to i vám)

++/- něco na přílohu (noky byly fajn)

1. Kachní prso opatrně na kůži "pořezejte" do mřížky.
Někdo mi radil, že nesmím říznout do masa nebo se mi pak maso zkroutí, tak jsem to neudělala a dobře mířenou radu posílám dál.

2. Nastrouhejte kůru z pomeranče.

3. Kůrou potřete prso ze všech stran a nechte odležet. (Měla jsem ho v ledničce celou noc, ale určitě se nestane nic děsivého, když tuto "oddležovací" část tak trochu vynecháte.)

4. Rozpalte troubu na 180stupňů.

5. Rozpalte pánev a maso na ní opékejte nejprve ze strany kůže, která pustí strašlivě moc tuku, na kterém pak "zatáhnete" i druhou stranu prsa. Maso spíše orestujte, zatáhne se, ale dlouho ho na pánvi rozhodně netrapte.

6. "Zatažené" maso přesuňte do zapékací misky, vypodložte zbytkem pomeranče a přelijte zbytkem šťávy z pomeranče. (Nestyďte se vyškrábnout výpek z pánve a zvesela ho použít taky .) Osolte, opepřete a nechte v troubě "dojít". Mám raději "syrovější" chuť masa, takže bohatě do růžova stačilo 6minut.

7. Nezvěte sousedy, pusťte si muziku a v klidu ho spucujte s plnou parádou!




Žádné komentáře:

Okomentovat