pondělí 3. března 2014

Jak jsem pekla zajíce... a dělala knedlíky :)

Upéct zajíce nebyla zase tak velká věda jako jsem očekávala... Den předem jsem nechala změknout trochu másla, smíchala ho se lžící dijonské hořčice a syrového chlazeného zajíce jsem touhle "kaší" potřela a nechala přes noc v ledničce.
Na druhý den jsem ho obalila ve slanině, přidala trochu bylin, podlila vývarem a přiklopeného jsem ho pekla na 180 snad sto let... občas jsem ho odkryla, polila, dopřikryla slaninou a zase vrátila do trouby. Maso se pod alobalem spíše dusilo a bylo pak krásně šťavnaté a měkké. Kam se hrabe králík! :)

Knedlíky jsem dělala podle mamky. A povedly se, takže se povedou i vám!
Použila jsem 500gramů uvařených ještě teplých brambor, které jsem nastrouhala, smíchala s cca. 100gramy dětské krupičky, 100gramy hrubé mouky (mamka říkala, že i s polohrubou se to podaří),1 celé vejce (+jsem měla žloutek navíc, tak jsem ho tam hned šoupla) a menší lžičku soli...ukňohnat do válečků a v osolené vroucí vodě vařit 15minut. Občas je vařečkou "odlepit".


A fígl na závěr! Aby z knedlíků nebyly oslizlé noky, rozmíchejte v ještě studené vodě na knedlíky lžičku škrobu. Funguje to!




2 komentáře: