sobota 23. března 2013

Pošírované vejce... na neděli (::

Neděle bývá, alespoň u mě, často velmi podivným a neoblíbeným dnem v týdnu. Zaprvé mívám často kocovinu. Za druhé jsem smutná, že sotva se mi udělá líp, půjdu zase do práce.
Ráda si ale neděli zpříjemňuji dobrou snídaní. Nejradši mám vajíčka. A vůbec ze všeho nejradši mám tekuté žloutky.

Několikrát jsem zkoušela "velmi jednoduchý" recept na vejce Benedikt pošírované vejce, kdy se do vroucí vody přidala lžíce octa, lžící se vytvořil vír, do kterého se vejce vykleplo... no, a později se vyhodilo, protože tvarem sotva připomínalo trhanec a vizuálně bylo lákavé leda tak pro plastový kýbl s odpadem.
Ale zabojovala jsem a výsledky jsem nafotila i pro ostatní milovníky oranžových žloutků a náročných ran.

Potřebujeme:

vejce
sůl, pepř

rajčatovou ciabattu
máslo
rukolu
rajče

a pozor - potravinářsoku fólii!

1. Do hrnku vložíme potravinářskou fólii a opatrně do ní vyklepneme vejce.





2. Vodu ve velkém hrnci přivedeme k varu a na dvě minuty v ní "přidržíme" vajíčko ve folii. (později je možné ho pustit a nedržet, ale než se zatáhne vrchní bílek, je dobré podržet ho pohromadě)




3. Servírujeme s ciabattou, máslem, rukolou a rajčátky. Na talíři přidáme čerstvě namletý pepř a sůl.




Žádné komentáře:

Okomentovat