sobota 29. března 2014

Tvarohovo-vanilková bábovka

Pro všechny ty, kteří mají radši hutnější buchty. Jako jsem já.


Připravte si:

především formu na bábovku a troubu rozehřejte na 150 horkovzduch

2 vaničky tvarohu
3 vajíčka
150 gramů krupičky
50 gramů polohrubé mouky
200gramů cukru 
160gramů másla
lžička citronové kůry a 2-3 lžíce citronové šťávy
vanilka z 1 vanilkového lusku
sáček prášku do pečiva
špetka soli

1. Rozdělte vajíčka - žloutek a bílek zvlášť.
2. Žloutek ušlehejtes cukrem, změklým máslem, citronovou kůrou a šťávou. (Použila jsem ruční šlehač a byla to hračka)
3. Bokem opatrně promíchejte tvaroh s vanilkou a špetkou soli a přidejte k vyšlehané žloutkové pěně. 4. Do krupičky přidejte prášek do pečiva, promíchejte a opatrně vmíchejte do žloutkové směsi a tvarohu. Míchejte tak  dlouho, dokud v "těstě" úplně nezmizí hrudky, které může tvořit tvaroh.
5. Vyšlehejte bílky a jemně je vetřete do těsta.
6. Vytřenou formu vysypte moukou, vlijte těsto (nebude úplně tekuté) a pečte přibližně 45 minut.

(Jestli je bábovka hotová poznáte zapíchnutou špejlí, vyndáte-li ji bez těsta, čistou, je bábOFFka ready :)

Bábovku po vyjmutí z trouby nechte vychladnout, teprve poté ji vyklopte.
Mamka taky říkala, že ji mám propíchat špejlí, aby mi nespadla, ale nevím, co by se stalo, kdybych to neudělala :)


Žádné komentáře:

Okomentovat