neděle 23. února 2014

Hruškový koláč s mascarpone

Pořídila jsem si konečně koláčovou formu, a proto bylo nutné urychleně ji vyzkoušet.
Moc jsem toho doma neměla, ale nakonec se ukázalo, že mám přesně to, co potřebuji ,)


Na těsto:
200g hladké mouky
100g hladké celozrnné mouky (pokud nemáte, nechcete, nemusíte a použijete prostě jen obyčejnou hladkou ,)
cca. 160g "rozdrobeného" chladného másla

Na náplň:
3 hrušky (moje byly přezrálé a pomlácené, ale vůbec to nevadilo)
šťáva z 1/2citronu
6 lžic krupicového cukru
1-2lžíce tmavého třtinového cukru.
lžíce javorového sirupu
kelímek mascarpone
2 vajíčka
hrst posekaných mandlí

1. Smíchejte přísady na těsto, přidejte přibližně 4 lžíce ledové vody a vypracujte z těsta kouli, kterou posypete moukou a necháte vychladit v ledničce. (Nechala jsem přes noc, ale určitě postačí zhruba hodina)
2. Troubu předehřejte na 180stupňů. Těsto namačkejte zhruba ve stejné vrstvě do formy. Ze zbytku těsta udělejte "rantl", případně vykrajovátkem udělejte ještě nějaké ozdoby.
3. Těsto pečte v troubě přibližně 25 minut a pak nechejte korpus vychladnout.
4. Smíchejte citronovou šťávu s javorovým sirupem a namočte v nich oloupané půlky hrušky. Nezhnědnou ,)
5. Smíchejte mascarpone s vejci, přidejte cukr (podle chuti - dávala jsem asi 6lžic) a přidejte ještě dvě lžíce mouky. Utřete do hladka.
6. Mascarpone rozetřete na vychladlý korpus, poklaďte hruškami, podle chuti posypte ještě třtinovým cukrem a posypte mandlemi.
7. Abych nezapomněla - teď je taky čas na vykrojené "zbytky", tak na ně nezapomeňte ,)
8. Pečte ještě 35-40minut, tak aby byl koláč krásně dozlatova a hrušky nebyly tuhé.




Žádné komentáře:

Okomentovat