neděle 21. září 2014

Rajčatový salát... aneb Promiňte, že jsem tak posedlá

Myslím, že jsem se takhle posedlá již narodila. Nakonec i moje maminka mi několikrát vyprávěla historku, jak jsem jako malé batole, plazila se v záhonu a okusovala rajčata rovnou z keříčku. Myslím, že tato ne zásadně vtipná historka však poukazuje na můj zdravý vývoj. Počalo to kontrolou kortexu, následovalo rozšíření pohybových kompetencí, čili samostatná lokomoce, a zároveň i poznávání orálního charakteru. Má touha po rajčatech však přišla mnohem dříve, než klíšťový úchop a vědomé ovládání horních končetin.
Miluji rajčata. Miluji rajčatový salát!



A naučím vás velmi jednoduchou, a zárověň velmi chutnou zálivku, kterou snadno obměníte (viz níže):



Potřebujete:
citron
menší šálek kvalitního olivového oleje
sůl, pepř
hrst čerstvě nasekané bazalky nebo máty

Šťávu z 1 citronu pomalu "všlehejte" do menšího šálku olivového oleje - zálivku šlehejte do "zhoustnutí". Osolte, opepřete a podle chuti přidejte nasekanou bazalku nebo mátu (ta se skvěle hodí do salátu, do kterého přihodíte ještě trochu ovčího sýru). 


Nakrájená rajčata se zálivkou (a sýrem) promíchejte těsně před podáváním.




Žádné komentáře:

Okomentovat