neděle 26. května 2013

Krevetové kari

... opět jsem vařila sama pro sebe, takže ne výjimečně dávám rozpis na 1 porci, ale věřím, že si kdokoliv hravě s ingrediencemi poradí a nasytí několik hladových krků v jiném množství ,)





Na 1 porci jsem použila:

200g krevet
250ml kokosového mléka
1/2citronu
1 malou šalotku
polévkovou lžíci kokosového tuku (lze určitě použít i jiný, spíše neutrální olej)
polévkovou lžíci červené curry pasty
polévkovou lžíci strouhaného kokosu
půl čajové lžičky zázvoru
1 sušenou chilli papričku (i se semínky, protože mám ráda pálivá jídla ,)
hrst nasekané čerstvé bazalky, menší hrstičku čerstvého koriandru (kdo ho nejí, pravděpodobně s čistým svědomím vynechá)
sůl

Krevety zakápněte citronovou šťávou a přidejte k nim nasekanou chilli papričku a jemně nastrouhaný zázvor.
Rozpalte wok pánev, nechte na ní rozpustit tuk, přihoďte cibulku a lžíci curry pasty. Když cibulka zesklovatí, promíchejte s krevetami a podlejte trochou vody s citronovou šťávou. Poté, co se vyvaří, přilijte kokosové mléko (podle potřeby případně trochu vody), snižte plamen a nechte několik minut vařit na mírném plameni.
V závěru dochuťte bylinkami (bazalkou a koriandrem), "zahustěte" kokosem a podle chuti dosolte.

Ideálně podávejte s rýží.

(Já OPĚT (!!!) držím dietu, tak jsem si dala skleněný nudle, protože jsou z fazolí, a ty mám zrovna povolený od dietoložky. :))



Žádné komentáře:

Okomentovat