sobota 11. května 2013

Chřestová polévka

Je období chřestu... já chřest asi normálně nejím, ale bloumám si tak k večeru po Kauflandu, a přemýšlím, co povečeřím a hle (!): čerstvý chřest z Hostína za lidových 15kč (namísto obvyklých osmi pětek). No, nechte ho tam!



Na chřestovou polévku potřebujeme:

svazek chřestu

svazek jarní cibulky

1 šalotku

zeleninový vývar (postup viz. starší zápis na blogu)

2 lžičky olivového oleje

1 lžička másla

sůl, pepř

na zjemnění trochu smetany (opět jsem použila sojovou, viz. obrázek)





Chřest jsem oloupala, ulomila dřevnatý konce a nakrájela na menší kousky. Na olivovém oleji jsem zpěnila šalotku a nadrobno pokrájené konce z jarní cibulky a přihodila jsem kostky chřestu, poté zalít zeleninovým vývarem. Stáhnout plamen a na mírném ohni cca. 20minut vařit.
Podle chuti v závěru polévku dosolit (u mě nebylo třeba, protože jsem měla vývar tak akorát) a rozmixovat. Do horké polévky nalít na zjemnění trochu smetany a oříšek másla, který polévku zahustí a zkrémovatí. Na talíři posypat barecným pepřem.



Žádné komentáře:

Okomentovat