neděle 6. dubna 2014

Rajdička.

Ráno jsem zajela k mamce, aby mi půjčila papiňák. Odpoledne jsem volala babičce, jestli nemá perník...





Potřebujete:

hovězí kulatá plec (falešná svíčková) a nbo jiná flákota hovězího maso (zadní je mnohem libovější ,)
1 cibule
1 plechovka rajského protlaku
lžíce másla
lžička pohankové mouky (nebo hladké mouky ,)
cca 4 kuličky nového koření, 2 hřebíčky, 4 kuličky pepře, 2 bobkové listy, lžička skořice
cukr, sůl

jako příloho kolínka, todározum!

1. Dejte vařit vodu na maso. Maso vcelku mezitím důkladně osolte.
2. Když se voda vaří, dejte do ní maso, nové koření, pepř a bobkový ist. Zavřete papiňák, snižte plamen a nechte maso svému osudu podle velikosti cca. 30-40minut. (Já mám ráda maso v rajdě krásně "rozsejpavé", proto nechávám spíše 40minut)
3. Když je maso hotové, odložte ho stranou a v druhém hrnci na másle "poduste" zhruba 3 minuty nasekanou cibuli.
4. Na posledních pár vteřin zasypte cibuli moukou, skořicí, promíchejte a přidejte protlak.
5. Chvilku poduste a zalejte vývarem, který vám zbyl v papiňáku.
6. Z omáčky vylovte koření, rozmixujte do hladka a vraťte na mírný plamen.
7. Podle chuti přidejte cukr (asi jedna vrchovatá lžíce), případně nechte ještě chvilku povařit se zbylým kořením ,)
8. Samotnou omáčku pak na velmi mírném plameni nechte asi 10minut probublávat, aby se spojily všechny chutě a stihla se vyvařit mouka, která omáčku zároveň zahustí.

Kdyby babička měla perník, vynechám mouku ,)






Žádné komentáře:

Okomentovat